Project Description

 آلبوم عروس یا ژورنال عروس یا آلبوم ایتالیایی یا آلبوم دیجیتال چیست ؟

همان آلبوم بسیار بزرگی است که توسط آتلیه و استودیوی عکس به عروس و داماد یا مشتری تحویل داده میشود که تمامی نامها مانند آلبوم عروس،ژورنال عروس،آلبوم دیجیتال عروس، دارای یک معنی هستند که در کل میتوان آنرا آلبوم عروس نامید و متفاوت بودن آن ها نسبت به سایر عکسهای آلبومی،اندازه این آلبوم هاست یعنی اندازه واقعی این آلبوم ها از شصت سانتی متر عرض و ارتفاع سی سانتی متر شروع و در ابعاد بزرگتر نیز طراحی میگردند،البته کوچکتر از این ابعاد هم میتوان طراحی نمود اما در اصل این آلبوم ها از اندازه گفته شده شروع میشوند.

 با یادگیری و گذارندن این دوره به رازها و نکاتی دست خواهید یافت که در جایی گفته نمیشوند چرا که ترکیبی از تجربه و علم هستند. چرا این آلبوم برای آتلیه و استودیوی عکس اهمیت دارد؟

یکی از بخش های بسیار پردرآمد یک آتلیه و استودیو عکاسی انجام طراحی آلبوم عروس یا ژورنال عروس است،اگر به آتلیه مراجعه کرده باشید پیشنهاد آنها به شما آلبوم های حرفه ای عروس و داماد میباشد چرا ؟
  1. اول اینکه به دلیل بزرگ بودن عکسها و طراحی انجام شده کار بسیار زیبا خواهد شد
  2. دوم اینکه بخاطر بالا بودن کیفیت چاپ و صحافی برگه های آلبوم ماندگاری بالاتری خواهند داشت
  3. سوم اینکه برای آتلیه بسیار پر سود است و نقطه پیشرفت مالی هر آتلیه محسوب میشود، بطور مثال هزینه طراحی و چاپ یک ژورنال به اندازه عرض 60 و ارتفاع 30 سانتی متر هر برگ بین 15 تا 30 هزار تومان میباشد که جمعا مبلغ حداکثر 300 هزار تومان برای آتلیه هزینه دارد،حال قیمتی که به مشتری داده میشود میانگین بین 900 تا چهارمیلیون تومان میباشد که البته این قیمت به نوع طراحی،کیفیت صفحات،کیفیت جلد آن کاملا بستگی دارد.

 پس بسیار پرسود است.

در حال حاضر آتلیه ها در خصوص طراحی آلبوم عروس و ژورنال عروس به چند دسته تقسیم میشوند:
  1. آنهایی که عکس را در آتلیه گرفته و با علم سنتی و ابتدایی اقدام به چاپ آنها می نمایند و مطمئنا در جذب مشتری هایی خوش سلیقه و سخت پسند و همان کسانی که حاضر هستند برای آلبوم عروس هزینه خوبی بپردازند موفق نخواهند بود
  2. آنهایی که بعد از عکس گرفتن تا حدودی با ابزارهای ادوبی فتوشاپ آشنایی دارند و با استفاده از فایلهای فتوشاپی که خریداری مینمایند سوژه های خود را در این طرح های آماده قرار داده و چاپ را انجام میدهند که این گروه نیز به دلیل استفاده از فایلهای آماده ای که همزمان در کل کشور همه همکاران و طراحان آنها را خریداری و استفاده مینمایند موجب میشوند کارهای تکراری و با کلاس پایینی را به مشتری ارائه کنند.
  3. آنهایی که رازها و تکنیک های ادوبی فتوشاپ را برای طراحی ژورنال عروس یا آلبوم عروس بصورت حرفه ای آموزش دیده و براحتی و بدون آنکه طراحی آنها شبیه به سایر همکاران باشد اقدام به خلق آلبوم هایی شیک و منحصربفرد می نمایند.