حقایقی از مسیحیت

 

 

تدوین کننده: مهدی مستأجران

 

 

 

 

مباحثی پیرامون قرآن مجید

صدور قرآن

اعجاز قرآن

وجوه اعجاز قرآن

تحریف قرآن کریم

روا نیست که به این قرآن افتراء ببندند و آنرا از غیر خدا بدانند بلکه تصدیق کتابهای آسمانی گذشته و بیان گسترده‌تری از کتاب الهی است.

سوره یونس آیه 37

اما منکران قرآن چیزی را دروغ دانستنی نیافته‌اند و تأویل آن هنوز نیامده است آنها که پیش از اینها بودند نیز همینطور تکذیب کردند پس ببین که پایان کار ستمگران چگونه است؟

سوره یونس آیه 39

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مباحثی پیرامون قرآن کریم

از نقشه‌های شوم مسیحیت و استکبار جهانی دست به تحریف زدن قرآن بالخصوص تحریف فیزیکی می‌باشد دشمنان اسلام با حذف قسمت یا بخشهایی از قرآن و موارد دیگر سعی دارند این کتاب عزیز را تحریف شده و ناقص جلوه دهند و در نتیجه نتایج آثار و تبعات علمی و عملی این کتاب و این اعجاز جاوید را مخدوش و منهدم سازند این گروه مثل همین نویسنده مقاله پر از تحریف (آیا قرآن 100٪ کلام خداست) به طور فعال آیات و سوره‌های قرآن را تحریف و یا حذف ….. می‌کنند و چاپ می‌کنند مثلاً «یوسف حداد» یک کشیش لبنانی دارای آثار متعدد درنقد، رد و شبهه پراکنی در مورد اسلام می‌باشد از جمله «قرآن، دعوتی مسیحی؟» «قرآن و مسیحیت» «مقدمه‌ای به گفتگوی اسلام و مسیحیت» حال برای رد یاوه‌گوئیهای مخالفین اسلام و قرآن مباحث ذیل را مطرح می‌کنیم.

صدور قرآن

آنچه در مورد صدور قرآن مسلم است، قطعیتی صدور آن است به این معنی که هیچ یک از فرق و نحله‌های اسلامی حتی در آیه ربا کلمه‌ای از قرآن تردید نکرده‌اند و این امانت الهی به صورت نسل به نسل و تواتر بدست ما رسیده و قرآن که امروز در دست ماست همان قرآنی است که بر پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) نازل شده قرآن کلام الهی است که: «هیچ باطلی نه هنگام نزول و نه بعد از نزول به آن راه ندارد». سوره فصلت آیه 43

اعجاز قرآن

قرآن کریم تنها کتاب آسمانی است که به راحتی و قاطعیت تمام، اعلام داشته که هیچ کس توان آوردن کتابی همانند آن را ندارد و حتی اگر همه آدمیان و جنیان با یکدیگر همکاری کنند، قدرت چنین کاری را نخواهند داشت و نه تنها قدرت برآوردن کتاب کاملی مثل قرآن را ندارند بلکه قدرت برآوردن دو سوره حتی یک سوره یک سطری را نخواهند داشت 1، سپس با بیشترین تأیید همگان را مورد تحدی قرار داده و به معارضه طلبیده و عدم قدرت ایشان را بر چنین کاری،‌ دلیل بر الهی بودن این کتاب و رسالت پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) دانسته است سپس جای شکی نیست که قرآن ادعای معجزه بودن خودش را به همراه دارد و آورنده این کتاب،‌ آن را معجزه‌ای جاودانه و برهانی قاطع بر پیامبری خودش به همه جهانیان و برای همیشه عرضه داشته است.

وجوه اعجاز قرآن

دانشمندان علوم اسلامی هر یک برای قرآن، وجوهی از اعجاز را برشمرده‌اند که به طور خلاصه می‌توان در هشت مورد آن را بیان کرد:

1- صدور قرآن از پیامبر امی: به شهادت تاریخ پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) درس و کتاب نخوانده و خطی ننوشته بود با این حال صدور مجموعه‌ای به نام قرآن از ایشان بسیار شفگت‌آور خواهد بود زیرا قرآن مجموعه‌ای است که شامل ژرفترین معارف، و ارزشمندترین دستورات اخلاقی و استوارترین قوانین حقوقی و جزائی و حکیمانه‌ترین آداب عبادی و احکام فردی و اجتماعی و سودمندترین اندرزها و آموزنده‌ترین نکات تاریخی و ساده‌ترین روشهای تعلیم و تربیت است بالطبع فراهم آوردن چنین مجموعه عظیمی از توان فردی درس نخوانده و دانشگاه نرفته، عجیب خواهد بود قرآن مجید نیز خطاب به پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) می‌فرماید: «قبلاً نه کتابی می‌خواندی و نه چیزی می‌نوشتی وگرنه تبهکاران به تردید می‌افتادند» عنکبوت آیه 48 بنابراین همین که آورنده قرآن کریم امی است خود دلیلی قاطع بر الهی بودن قرآن است و الا مسلماً اندیشمندان توان آوردن نظیری برای قرآن را داشته‌اند و حال آن که تاکنون هیچ کس توانائی مقابله با قرآن را نداشته و نخواهد داشت، از این رو «هـ. ا. ر. گیبیب» می‌نویسد: «اگر قرآن انشای خود پیامبر بود، سایر مردم هم می‌توانستند رقابت کنند، گذار ده آیه قرآن را بیاورند و اگر نتوانستند اجازه بدهید قرآن را به عنوان معجزه مستدل و برجسته‌ای بپذیرند.

2- بلاغت ممتاز فصاحت بی‌نظیر: بی‌گمان قرآن یگانه کتابی است که به بالاترین مراتب فصاحت و بلاغت قرار دارد یعنی خدای متعال برای بیان مقاصد خود در هر مقال شیواترین مقاصد و سنجیده‌ترین الفاظ را به کار برده و بهترین صورت معانی را به مخاطبی می‌فهماند نزول قرآن در عصری که اوج سخن سرائی و شکوفائی شعر و ادب عرب بود، خود بیانگر عظمت قرآن است. زیرا اعجاز قرآن سخن‌شناسان بزرگ را مانند ولید‌بن مغیره و عتبه‌بن ربیعه و طفیل‌بن عمرو را به زانو در آورده و این جمله از طفیل‌بن عمرو است که پس از اتساع آیاتی چند از قرآن گفت:‌«به خدا سوگند من کلامی زیباتر از قرآن نشنیده و چیزی معتدل‌تر از آن ندیده‌ام. فلا والله ما سمعت قولاً احسن منه و لا امراً اعدل منه»

ف.ف.اربوتنت می‌گوید: از نقطه نظر ادبی قرآن فصیح‌ترین سبک میان نثر و شعر عربی است.

پول کازانووا (P.KZANOOVA) می‌نویسد: … هیچ چیز عجیب‌تر از زبان قرآن نیست که به بیان بس رسا و طنین دل‌انگیز و گوش‌نواز، مردم روز را که بسیار علاقه‌مند به فصاحت و مجذوبیت و شیفته آن بودند و او را تحسین کرد.

3- تحدی قرآن: قرآن چندین بار فصیحان و ادیبان جهان،‌ از جن و انس را به مقابله فرامی‌خواند، تا اگر می‌توانند دست کم یک سوره مانند سوره‌های قرآن بیاورند، قرآن با صراحت تمام می‌گوید: اگر در مورد آنچه بر بنده خود نازل کرده‌ایم تردیدی دارید، سوره‌ای همانند آن بیاورید و گواهان و همکاران خود را جزء خدا (هر که هست) بخوانید اگر راست می‌گوئید اگر این کار را نکردید که هرگز نتوانید کرد از آتشی که هیزمهای آن را آدمیان و سنگها تشکیل می‌دهند و برای کافران محیا شده بپرهیزید». سوره بقره آیات 23 و 24

و حدود یک قرن پس از نزول قرآن کسانی مثل ابن‌ابی‌العرجاء و ابن‌مقنع و ابوشاکر ایصانی و عبدالملک بصری که از نویسندگان مشهور دوران خلافت عباسی بودند به فکر مبارزه با اسلام از طریق آوردن قرآنی مانند قرآن پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) افتادند و تصمیم گرفتند هر کدام از آنها یک چهارم کتابی بسان قرآن را همت گمارند آنان یکسال تمام نیروی خود را صرف این کار کردند ولی کوچکترین کاری را از پیش نبردند و سرانجام همگی در برابر عظمت این کتاب زانوی عجز و حیرت به زمین زدند و هنگامی که در مسجدالحرام برای بررسی کارهای یکساله خود جلسه تشکیل داده بودند از عجز خود سخن می‌گفتند امام صادق(علیه‌السلام) از کنار آنها عبور می‌کردند در حالی که این آیه را می‌خواندند: «هر گاه انس و جن، دور هم گرد آیند تا مانند قرآن را بیاورند نمی‌توانند مانند آن را بیاورند هر چند همدیگر را یاری کنند». سورة اسراء آیة 81 و احتجاج طبرسی صفحة 255

ف.ف.اربوتنت (F.F.ARBNTHNOT) می‌گوید: تعجب در این است با آن که قرآن از نظر لغات و طرز گرامری و جمله‌بندی عیناً طبق قواعد و دستورات عربی است با وجود این تمام همتی که دیگران به خرج داده‌اند که به ظرافت و بلاغت قرآن چیزی بنویسند تاکنون موفق نشده‌اند. (بنیان بیانها و قرآن صفحة 5)